بیشترین شهدا:هنرهای تجسمی وتأتر ، اصفهان وخراسان

آمار تفکیکی شهدای هنرمند در رشته‌های مختلف اعلام شد.

روابط عمومی کنگره ملی ۲۰۰۰ شهید هنرمند با اعلام این خبر افزود: کارگروه‌های تخصصی کنگره ملی ۲۰۰۰ شهید هنرمند، تاکنون موفق شدند در رشته‌های مختلف تخصصی ۲۰۶۳ شهید هنرمند را شناسایی و ثبت کنند. این در حالی است که روند شناسایی و ثبت همچنان ادامه دارد.

بر پایه این خبر؛ ۳۳۴ شاعر و ۲۵۷ نویسنده و فعال ادبی، ۴۸۸ شهید عرصه تئاتر، ۳۰۷ شهید عرصه خوشنویسی، ۱۱۳ شهید عرصه عکس، ۱۳۱ شهید عرصه فیلم و سینما، ۸۰ شهید عرصه موسیقی از طریق بانک شهدای هنرمند به ثبت رسید.

۱۴۵۱۲۰۳۵۷۸۷۱۸_unnamed

روابط عمومی کنگره ملی ۲۰۰۰ شهید هنرمند همچنین اعلام کرد: براساس نمودار فراوانی شهدای هنرمند در استان‌ها، به ترتیب: استان‌های اصفهان با ۲۹۱ شهید هنرمند، خراسان رضوی با ۲۸۱ شهید هنرمند، خوزستان با ۲۲۴ شهید هنرمند و استان فارس با ۱۵۶ شهید هنرمند و کرمان با ۱۰۹ شهید هنرمند بیشترین شهدا را را دارا هستند.

در این خبر آمار هنرمندان بر اساس نمودار فراوانی شهدای هنرمند به تفکیک و ترتیب تخصص‌های هنری به این ترتیب آمده است: شعر و ادبیات با ۵۹۱ شهید، هنرهای تجسمی با ۴۹۰ شهید ، تئاتر با ۴۸۸ شهید، خوشنویسی با ۳۰۷ شهید، فیلم و سینما با ۱۳۱ شهید، عکس با ۱۱۳ شهید و موسیقی با ۸۰ شهید.

کنگره ملی ۲۰۰۰ شهید هنرمند در پنج رشته هنری شامل: سینما، تئاتر، هنرهای تجسمی، موسیقی و شعر و ادبیات اواخر دی‌ماه سال‌جاری توسط سازمان بسیج مستضعفین، سازمان بسیج هنرمندان با مشارکت و تعامل سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، حوزه هنری، خانه هنرمندان ایران، مرکز بسیج سازمان صدا و سیما و بنیاد فرهنگی روایت به دبیری محمد خزاعی در تهران برگزار می‌شود.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

− 2 = 2