جشنواره فیلم فجر یا جشن پاره | نقدی بر هزینه کرد بودجه های فرهنگی

محمدمهدی حیدریان رییس سازمان سینمایی و رییس شورای سیاست‌گذاری جشنواره فیلم فجر، علیرضا رضاداد، علیرضا تابش، حسن خجسته، محمد بزرگ‌نیا و ابراهیم داروغه‌زاده را به عنوان اعضای شورای سیاست‌گذاری سی و ششمین جشنواره ملی فیلم فجر منصوب کرد. با این انتصاب و تشکیل جلسه ای برای نهایی کردن فراخوان جشنواره عملاً جشنواره امسال فیلم فجر کلید خورد. جبار آذین در این یادداشت نگاهی انتقادی دارد به جشنواره های مختلفی که در سراسر کشور برگزار می شود.

جشن پاره های موسوم به فجر و مسأله بیت المال!

جبارآذین

از فردای ریاست مدیر اشتباهی پیشین سازمانِ بدون ِسازمان و ناکارآمد سینمایی، آوار اشتباه ها و سیل تخریب ها سینمای نحیف و بیمارکشور را هدف گرفت وبیش ازگذشته، آن را درسراشیب سقوط قرارداد.حضور بعضی مدیران ومعاونان وحتی مشاوران اشتباهی سینما در حلقه آقای ایوبی، براین کج روی ها افزود.

تولد نوزادی ناقص الخلقه و آزمایشگاهی بابودجه ایرانی و پدری فرنگی به نام هنر و تجربه،بی سر و سامانی بیشتر سازمانی که در سازمان اداری و حقوقی ارشاد جایگاه و نزد اهالی سینما اعتبار ندارد و همچنان ازبیرون از ارشاد هدایت می شود! و دوپاره شدن جشنواره سابق فیلم فجر به جشن پاره های بودجه برباده ،سفارشی، فرمایشی و بی ثمر موسوم به ملی و جهانی که در واقع دور همی هایی اشرافی برای ریخت و پاش بیت المال هستند و هیچ سودی برای سینمای ایران و سینماگران ایرانی ندارند، از نمونه های  غلط دوران ریاست جناب ایوبی برسینما است که دامنه آن تا دوره آقای حیدریان که راه پرغلط او را ادامه می دهد، امتداد دارد.

به تازگی هم با افشای بخشی از حیف و میل های پول مردم توسط سازمان سینمایی و متولیان و برگزارکنندگان دو جشن پاره یادشده ،عیان شده، افزون بر چندین میلیارد بربادرفته برای بزم هاو دورهمی های مذکور، میلیاردها تومان هم این وسط ناپدیدشده است! و این قصه ی پرغصه سینما ادامه دارد و…..

وقتی دلارهای نفتی، سیاست بازی،سوداگری،جلوس افراد اشتباهی بر کرسی های هنری و فرهنگی و باند بازی و تباهی جای هنر و هنرمند متعهد ،مدیران کاربلد، رسانه ها و منتقدان مستقل را در عرصه های فرهنگ و هنراشغال می کنند، آیا باید از سینما و هنر و فرهنگ کشور انتظار بوستان و گلستان داشت؟

هوابس ناجوانمردانه سرد است!


*انتشار دیدگاه نویسندگان و منتقدان محترم در وبسایت هنرلند به معنای موضع رسمی این مجموعه نیست.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

58 + = 60