موصل رالی بی قراری | نمایشی بی پرده از واقعیت جنگ در کشور بی ثبات

موصل رالی بی قراری | از روزهایی که موصل از قساوت داعش به خود می پیچید تا امروز که با رشادت جوانان منطقه دوباره به آغوش عراق بازگشته آنچه باقی مانده است در قاب عکسهای مریم مزروعی نشسته است. در حالی که عراق در شادمانی این پیروزی به فکر التیام زخمهای موصل است، نوای تفرقه در کردستان عراق بلند شده است. امید این رالی بی قراری در کشور همسایه به پایان برسد و ثبات در منطقه حکمفرما شود. آنچه می بینید گزارشی است از نمایشگاه عکس بانوی ایرانی در سفر به موصل

موصل، رالی بی قراری
نمایشگاه عکس مریم مزروعی

مریم مزروعی

متولد ۱۳۶۰
عکاس، روزنامه نگار

شاید این محتوا را نیز دوست داشته باشید

عصر روز جمعه سی ویکم شهریور ماه اولین نمایشگاه عکس انفرادی اش را با حضور عده ی زیادی از هنردوستان در گالری زمستان ،خانه هنرمندان افتتاح کرد. این نمایشگاه بانام “موصل ،رالی بیقراری “تا یازدهم مهرماه سال جاری ادامه خواهد داشت .

نامگذاری این نمایشگاه براساس پیاده روی های بی هدف وسرگردان آوارگان در جاده ی باریک بین کمپها ،انتخاب شده است. این نمایشگاه با ۴۶ عکس ، روایتگر درد و رنجی است که از عوارض جنگ برای کسانی که ، کوچکترین تصمیم و دخالتی در این مقوله ی هولناک نداشته اند ایجاد کرده است؛ یعنی مردم عادی و بیش ازهر کسی دیگر کودکان و زنان.

مریم مزروعی با ثبت تصاویر بسیار زیبا وگویا و در عین حال تکاندهنده از کودکان جنگ زده و آواره ای که نگاهشان هزار حرف وقصه دارد و دریایی ازغم در چشمانشان موج می زند، بخشی از قصه ی دردناک اهالی سرزمینهای اشغالی توسط داعش را به نمایش گذاشته است. نکته آموزنده آن است که برپایی این نمایشگاه به طور اتفاقی همزمان شده است با تلاش دولت اسرائیل برای ایجاد بی ثباتی جدید در گوشه ی دیگری از این کشور با رفراندوم استقلال کردستان عراق که ممکن است باردیگر امنیت این منطقه ی بحران زده را به خطر بیاندازد.

این نمایشگاه در اولین روز برگزاری با استقبال بی نظیر بازدید کنندگان قرار گرفت وهنرلند نیز شمارا به دیدن آثار ارائه شده در این نمایشگاه دعوت می کند .

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

4 + 4 =