گامی نو در آموزش سینما با اپلیکیشن تلگرام

 نویسنده و کارگردان کارهای تحسین شده ای مثل فیلم سینمایی «وقت بودن» و سریالهای «ارمغان تاریکی» ، «پروانه» و … حرکتی بدیع برای استفاده مفید سینماگران و هنرجویان سینما از ساعات حضور در تلگرام انجام داده است.«جلیل سامان»در اقدامی خلاقانه کانال تلگرامی برای تحلیل پلان به پلان فیلم های ارزشمند سینما راه اندازی کرده است .قراراست به زودی مجموعه جدید آموزشی این هنرمندگرامی وهمکار ارجمند  دراختیار وبسایت «هنرلند»قرارگیرد تا همزمان ازاین امکان برای نشر مباحث آموزشی نیز استفاده شود.

گامی نو در آموزش سینما با اپلیکیشن تلگرام 

شبنم عالی مقام

در سالهای اخیربا گسترش گوشیهای هوشمند، استفاده از شبکه های مجازی بین مردم ایران همه گیر شده است. این شبکه ها هم مثل هر نوع آوری دیگری در فضای وب فواید و مضراتی دارد. متاسفانه به خاطر ساعات زیادی که مردم در این فضا صرف می کنند، نگاه ها به سمت جنبه های منفی تاثیرات این شبکه ها در زندگی مردم جلب شده است.در این میان فضاهای محدودی هم وجود دارد که تلاش می کنند استفاده مفیدی از این اپلیکیشن موبایل داشته باشند. در این میان جای خالی کانال های تخصصی سینما که توسط مدیران حرفه ای این عرصه اداره شوند بیش از پیش احساس می شد.
کانال تلگرامی «نما به نما» در روزهای اخیر پابه عرصه خلاقانه ای برای بیان مطالب آموزشی درحوزه سینما گذاشته است. وبرای نخستین گام سکانس اول فیلم «پرندگان» را به عنوان اولین نمونه تحلیل نما به نما برگزیده است. خوشبختانه مباحث حرفه ای این کانال به صورت دوره کارگاهی رایگانی در دسترس عموم علاقمندان قرار دارد. جالبترین مباحثی که تا کنون در کانال «نما به نما» منتشر شده نکات ریزی در مورد کارگردانی، طراحی صحنه و تدوین است.

در بنری که این کانال برای معرفی خود منتشر کرده، آمده است:
کانال تخصصی تحلیل پلان به پلان فیلم؛ این کانال صرفا متناسب با اطلاعات فیلمسازان، منتقدان و دانشجویان سینما است. لطفا اطلاع رسانی کنید:

شاید این محتوا را نیز دوست داشته باشید

planbyplan@

البته در این بنر اشاره نشده که این کانال هفته ای دو بار به روز می شود. شاید هم علت آن متغیر بودن زمان ارسال مطالب بر روی کانال باشد.

به نظر می رسد راه اندازی کانال «نما به نما» امید به ترویج این شیوه تحلیل فیلم برای علاقمندان را فراهم آورده است . پیام ضمنی که این کانال می تواند داشته باشد،خطاب به کسانی است که فضای تلگرام را به عنوان پرمخاطب ترین شبکه مجازی در میان ایرانیان، جایی بیهوده برای اتلاف وقت یا تبلیغات کاذب و وقت گذرانی می دانند.ارائه یک الگوی درست برای استفاده از امکانات سمعی و بصری کانال های تلگرام شاید قدم اولی باشد برای راه اندازی کانال های مشابهی در مشاغل مختلف برای تبادل فکری اصناف حرفه ای و افزایش اطلاعات تازه واردان به عرصه های مختلف، به خصوص هنرهای تصویری.

برای ترویج چنین حرکت های نویی در فضای مجازی، و سهولت دسترسی هنرمندان و علاقمندان سینما لینک مستقیم ورود به این کانال را در ادامه مطلب قرار داده ایم. اگر نرم افزار تلگرام روی سیستم شما نصب شده باشد، می توانید با کلیک روی لینک کانال «نما به نما» و همچنین رویJOIN GROUP در صفحه جدیدی که باز می شود، به آسانی وارد این کانال در تلگرام شوید

https://telegram.me/planbyplan

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

80 − = 79