آموزش رایگان طلاق و عشق دوم به سبک تلویزیون | نقد وارده

آموزش رایگان طلاق و عشق دوم عنوان نقدی است از یکی از مخاطبان محترم سرزمین هنر honarland.ir که به تازگی به دستمان رسیده است و به نکته ی مهم و تکان دهنده ای درباره بازنمایی رفتار مجریان سرشناس سیمای جمهوری اسلامی ایران در برنامه های مشهوری چون خندوانه می پردازد که به دلیل همین ظرافت نگاه می تواند برای مخاطبان عزیز و کاربران گرامی این وبسایت جالب باشد. منتظر نظرات و دیدگاههای مختلف شماعزیزان در این زمینه هستیم.

آموزش رایگان طلاق و عشق دوم به سبک تلویزیون

یاسر شیرازی

این سه رخداد، می تواند بی اهمیت فرض شود اما در رسانه ای که دانشگاه عمومی نامیده می شود نمی توان به سادگی از کنار آن گذر کرد و قدری تأمل درباره آن می طلبد:

۱- حدود دو سه سال قبل، «زهرا عاملی» شاعر و ترانه سرا، مجری سابق و ممنوع التصویر تلویزیون، ترانه ای با نام “عشق دوم” سرود که احسان خواجه امیری این شعر او را موسیقی بخشید و در حنجره انداخت. مدتی بعد درست زمانی که فرزاد حسنی به تازگی از آزاده نامداری جدا شده بود و اختلافات اینترنتی این دو نفر؛ شدیدا” بالا گرفته بود، فرزاد حسنی به عنوان مجری رادیو، از وسط یک برنامه ی رادیویی با زهرا عاملی تماس برقرار می کند تا در مورد این ترانه ی “عشق دوم” با هم گفت و گو کنند.
زهرا عاملی
زهرا عاملی

در این مکالمه زهرا عاملی، یکی از دلایل اینکه چرا این ترانه را سروده و به آن علاقه دارد، اینطور عنوان می کند که :

“برای اینکه من خودم هم عشق دوم هستم.”

۲- حدود دو ماه قبل رامبد جوان ( همسر سابق سحر دولتشاهی و همسر اسبق ماندانا روحی)، عشق سوم خود(!!!) یعنی نگار جواهریان را مهمان برنامه ی خندوانه کرد و مفصل با هم دل دادند و قلوه گرفتند.

۳- چند شب قبل ( شنبه شب ۴ آذرماه ۱۳۹۶) در شبکه ی هفت سیما ( شبکه ی آموزش ) برنامه ی “همیشه خونه”، میزبان آقای شهرام شکیبا و عشق دومش یعنی ستاره سادات قطبی بود که باز اینجا هم بسیار دل و قلوه داد و ستد شد و البته قرار بر این شد که از شبهای آینده، این برنامه را همین زوج عشق دومی اجرا کنند!! شهرام شکیبا همسر سابق مهسا ملک مرزبان مجری شبکه چهار سیما بوده است.

حال بیندیشید که صدا و سیما چقدر در حال عادی سازی طلاق و ازدواج دوم پس از طلاق می باشد…!!!

سوال اینجاست که در جامعه هنرمندان، چه خبر است؟ با این میزان از شیوع و رواج طلاق در میان آنها، چگونه با فیلمها و سریالهایی که بازی می کنند، می خواهند “خانواده ی ایده آل” را به ما آموزش بدهند؟ آیا در اذهان عمومی جامعه این تصور ایجاد نمی شود که خانواده ی ایده آل، فقط در فیلمها نمود دارد و در واقعیت، قابلیت پیاده سازی ندارد؟

و سوال دیگر اینکه شبکه ی آموزش و باقی شبکه های رادیویی و تلویزیونی، با پخش چنین برنامه هایی دقیقا چه مفهوم و فرهنگی را می خواهند آموزش بدهند؟

( آموزش رایگان طلاق و عشق دوم | نقد وارده | به قلم یاسر شیرازی)

ممکن است شما دوست داشته باشید
1 نظر
  1. يه بنده خدا می گوید

    اونی که بخواد زندگی کنه با این چیزا نمیبره و اونی هم که نخواد به هر بهونه ای میتونه ول کنه بره
    شما هم اگه دنبال مخاطب هستین لازم نیس همیشه نیمه خالی لیوان رو ببینید
    ملت هم محض سرگرمی اینارو میبینن و نهایتش به سبک “ادب از که آموختی؟ از بی ادبان” درسشون رو میگیرن

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

19 + = 24