از پتوئی که میزانسن شد تا اجرای تئاتر در جشن عروسی ، با جانبازی هنرمند

امثال «محمد امینی نسب» درمیان جانبازان جنگ تحمیلی کم نیستند. خیلی از ایشان به جای پرونده در بنیاد ،زخمه ها بر جان و روح دارند. ایثارشان در پرونده ای به درگاه مولایشان تقدیم گردیده است و اکنون مصداق ومنهم من ینتظر هستند.

محمد امینی بازیگر فیلمهای دفاع مقدس که خود حضور درمیادین نبرد را تجربه کرده است در یکی از بیمارستانهای تهران در انتظار عمل جراحی حساسی است که امیدواریم با سلامت و عافیت همراه شود.

مشرق نیوز در گزارشی وضعیت این هنرمند جانباز را اینچنین تشریح کرده است:

نبردی دیگر به عنوان اولین سریال درباره آزادگان، به خوبی توانسته بود با مخاطبانش ارتباط برقرارکند. آن روزها محمد امینی‌نسب در این سریال، یکی از نقش‌های اصلی را داشت. «حاج رسول رستگاری» تا سال‌ها در ذهن‌ها بود و هنوز هم این اسم، به یاد خیلی از بروبچه‌های جنگ و دهه پنجاهی‌ها هست.

پخش مجدد این سریال از شبکه آی فیلم، باز هم آن روزها را زنده کرد و حاج رسول رستگاری به سر زبان‌ها افتاد اما افسوس که بازیگر این نقش ماندگار، بی سر و صدا در گوشه بیمارستان خاتم الانبیاء در تهران بستری است و اثرات مجروحیتش در جنگ، دوباره امانش را بریده.

با این درد، چندین سال سر کرده و به جایی رسیده که حالا پاهایش کاملا بی‌حس می‌شود. ۴ سال قبل در اصفهان به بیمارستان رفت تا کمرش را عمل کند. به او گفتند ممکن است فلج بشوی. همین شد که از بیمارستان فرار کرد و دیگر به دکتر نرفت. حالا هم شاگردانش در تهران پیگیر شده‌اند تا به تهران بیاید و معالجه‌اش را پیگیری کند.

او دراین مصاحبه از روزهائی می گوید که با یک پتو در میان سنگر میزانسن می داده و برای رزمندگان تئاتر بازی می کرده است ویا از اجرای نمایش در مراسم عروسی بعضی دیگر از همرزمانش حکایت می کند اما دراین میان یک نکته قابل تأمل نیز وجود دارد وآن این که حاج محمد امینی‌نسب از مافیا در سیستم سینما و تلویزیون هم خیلی شاکی است و می‌گوید چون خجالتی بوده و عادت نداشته که به دفتر تهیه‌کننده‌ها برود و بَست بنشیند تا به او کار بدهند، سال‌هاست که خانه‌نشین شده و اگر عضو سپاه پاسداران نبود، وضع زندگی‌اش خیلی درام می‌شد. حاج محمد می‌گوید: بعضی دوستانم در سپاه هم می‌گفتند حاج رسول را خراب نکن؛ یعنی در هر نقشی بازی نکن. این بود که من به سمت ‌خانه نشینی رفتم.(متن کامل گفتگو در مشرق نیوز)

برای این رزمنده هنرمند وهمه ایثارگران سلامتی آرزومندیم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

− 5 = 2