استقلال فیلمساز (نقدفیلم سیانور)

نوشته ای که درباره فیلم سیانور می خوانید  یکی ار مخاطبان (کاربران) عزیز وبسایت هنرلند -جناب آقای «احمد کمالی» – است که برای ما ارسال کرده اند. ضمن تشکر از ایشان از سایر خوانندگان محترم دعوت می شود نقدهای خود درباره فیلمها، تئاترها و کنسرتهای موسیقی که دیده اند رابرای انتشار در وبسایت هنرلند به نشانی الکترونیکی  info@honarland.ir ارسال فرمایند.

خلاصه داستان :

“وحید افراخته” که مسلمانی معتقد و دو آتشه و از اعضا شاخه نظامی سازمان مجاهدین است، پس از ترور یک مستشار نظانی امریکایی دستگیر میشود. بدون هیچگونه فشار و شکنجه ای از همرزمانش بریده و با ساواک همکاری میکند. کل تیم و تشکیلات لو رفته و باعث دستگیری و اعدام نزدیکترین دوستانش میشود

برای اطلاع از شناسنامه فیلم اینجا کلیک کنید.

فیلم سینمایی سیانور ! مجا هدین خلق و پیکا ریها یا کودتا ی درون سا زما نی اپور تونیستها ی چپ را در قالب یک روایت سینمائی به جالش می کشد. سوژه ای از دهه ها ی ۴۰ و ۵۰ یعنی چهل سال پیشتر که فقط کهنه سربازان سیاسی بخا طر دارند و آن هم با کند شدن ذهن و فرار بودن موارد متعدد در این اتفاق نادر به سختی مو ضوعات چیدمان شده در فیلم به هم پیوست می خورند.

 اگر نبود با زیها ی درحد متوسط و خوب بازیگران جذاب مرد و زیبایی زنان بازیگر دنبال کردن داستان فیلم در چشم تما شا چی سینما رو با مشکل روبرو میشد واقبالی برای سازنده فیلم در فروش بیشتر ندا شت.

زیرسا خت فیلم مبتنی بر بی طرفی و دوری جستن از سه جناح در گیر است.

۱- مجا هدین مسلمان بنیان گذاران سازمان

۲- تازه مارکسیستها ی عجول و فرصت طلب_ پیکا ریها

۳ -حوزه ایهای پدر سالار

سازنده فیلم بخوبی توا نست تا انتها اسقلال کاری خود را حفظ کند و به هیچ یک از جناحها با ج ندهد و تما شا چی را نیز روانه باز یا بی این وقا یع تاریخی نما ید . این تنها کاری بود که مرد جوان کا رگردان بهروز شعیبی توا نسته بود با شها مت انجام دهد . یعنی پیش بردن کار خود بدون آلوده شدن به زور حا کم در تصویر روایت . از این جهت اگر تما شا چی فهیم ودانا باشد تفا وت اینگونه کارها را با کا سه لیسان درک میکند وفقط بخا طر این نکته واین قوت ضعفها ی ریز ودرشت یک کار گردان جوان را نا دیده میگیرد واو را تشویق میکند که بازهم اینگونه بساز ! هر آنچه هست بازگو کن ما خود ( تما شا چی ) قدرت تفکیک مسا ئل را داریم . دیدن این فیلم را به دو ستان تو صیه میکنم . احمد کمالی آبان ماه ۹۵

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

− 1 = 1