بدون تاریخ بدون امضا | برنده دو جایزه از جشنواره فیلم ونیز

بدون تاریخ بدون امضا در جشنواره ونیز خوش درخشید و موفق شد دو جایزه ی مهم در بخش افق نو جشنواره ی بین المللی فیلم ونیز را به خود اختصاص دهد. این نوشته ی کوتاه مروری دارد بر این حضور درخشان فیلم بدون تاریخ بدون امضا

نوید جشنواره فیلم ونیز

شب گذشته خبرهای خوشی از ونیز به گوش می رسید خبرهایی از جنس فیلم و سینما و بامداد امروز یکشنبه همه ی اهالی هنر از این نویدهای خوب باخبر شدند. هیئت داوران جشنواره بین المللی فیلم ونیز نوید محمدزاده را به عنوان بهترین بازیگر بخش افق نو هفتاد و چهارمین جشنواره فیلم ونیز انتخاب کردند. نوید محمد زاده بازیگر جوان و با استعداد سینما که کار خود را از تئاتر آغاز کرده است اولین بازی قابل توجه خود را در فیلم توقیف شده ” عصبانی نیستم ” ایفا کرد فیلمی که نشان داد پدیده ی جدیدی در بازیگری سینمای ایران در حال شکفتن است. نوید محمد زاده نه چشمانی رنگی داشت و نه اندامی مانکن وار اما  او یک بازیگر فی ذاته هنرمند بود که به خوبی از ایفای نقش یک دانشجوی شهرستانی ستاره دار در داستانی که رضا درمیشیان در فضایی رمانتیک تنیده بود  برآمد. بازی های دیگر او نیز بیش از آنکه مورد توجه داوران جشنواره فیلم فجر واقع شود با استقبال تماشاگران و منتقدان مواجه بود. با این حال وی دیشب به موفقیت بزرگی دست یافت و تندیس شیر جشنواره ونیز را به دست گرفت.

بهترین خبر جشنواره ونیز برای سینمای ایران

در حالی که شنبه شب جای خود را به بامداد یکشنبه می داد، داوران جشنواره ونیز یک تندیس دیگر را به دست کارگردان همین فیلم ، وحید جلیلوند دادند؛ وقتی که نام او را به عنوان بهترین کارگردان بخش افقهای نوی هفتاد و چهارمین جشنواره فیلم ونیز معرفی کردند. جلیلوند در سخنان کوتاهی در این مراسم جایزه ی خود را به برادرش علی جلیلوند که تهیه کنندگی فیلم را برعهده داشت تقدیم کرد. لازم به یاداوری است که وحید جلیلوند دربهمن ۱۳۹۵ نیز موفق به دریافت سیمرغ بلورین بهترین کارگردانی سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر برای کارگردانی همین فیلم بدون تاریخ، بدون امضا شده بود.

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

59 − = 53