برای یک رادیویی تمام عیار: سید امیر کطائیان

سید امیر کطائیان تهیه کننده نام آشنای رادیو دارفانی را وداع گقت/ دلنوشته ای تقدیم به او که یک رادیویی تمام عیار بود

سلام سید!

دیشب خوابت را دیدم… مثل همیشه می خندیدی….من هم می خندیدیم گفتم سید تو که خوبی…میثم تلفن زده گفته مرده ای؟ خندیدی….و فقط خندیدی….

شاید این محتوا را نیز دوست داشته باشید

آخرین بار که تصویر روشنی از تو در یادم مانده بود روزیکشنبه ۲۹ مرداد سال ۱۳۸۵ بود برابر با ۲۵ رجب سال ۱۴۲۷هجری قمری….

معمولاً من خیلی چیزها را فراموش می کنم … تاریخ و ساعتها را …. اسم آدمها را بعضی وقتها حتی خودم را …. اما سخت پیش می آید محبتهای دوستانم را فراموش کنم….  از حمید عاملی که حق استادی به گردنم داشت تا بهروز رضوی و حسین جوادی و محمد قربانی و مرحوم اسد امرجی….القصه ناهاری که ازخانه آورده بودم  را داده بودم گرم کنند و برایم بیاورند که ناگهان از درب اتاث وارد شدی با ظرفی غذا… عرق ازپیشانیت می چکید مشخص بود با عجله در آن گرمای مردادماه خودت را به ارگ رسانده بودی(ساختمان قدیم و صمیمی رادیو)… همین که رسید گفتی ناهار که نخوردی گفتم نه خیالت راحت شد ظرف غذا را روی میزگذاشتی و گفتی الحمدلله… این غذای نذری است برای تو آوردم …خندیدم و گفتم نذر کی نذر چی؟ کو تا محرم و عاشورا…گفتی امروز ۲۵ رجب است …. روز شهادت جدم موسی ابن جعفر(ع)…و این نذری به نام اوست…گفتی مهمان داری و باعجله رفتی….

سیدجان… هنوز مزه ی آن نذری زیر دندانم مانده است، چون دو عشق در ان نهفته بود، عشق دستانی که به نام موسی ابن جعفر غذا را پخته بود و عشق دستانی که به مهر دوستی برای من آورده بود….. آن سال آخرین سال حضور من در رادیو تهران بود…. خوب می دانی چرا رفتم …. می دانی که جلسه هایمان برای “تهران درشب” دیگر رنگ و بوی سابق را نداشت….مجبور بودیم به جای طرح و برنامه فقط نقشه بکشیم که چطور مدیر تازه رسیده رادیو را مجاب کنیم که حمید عاملی همچنان گویندگی کند….دستور داده بودند از گویندگی کنارش بگذاریم اما ما می دانستیم اگر« بابا عاملی » خانه نشین شود خواهد مرد….اما خانم مدیرشبکه دستور داده بود و پای حرفش هم ایستاده بود…..نمی دانم فرمانهای ناروای مدیریتی در رادیو از کی شروع شد اما می دانم که هنوز هم تمام نشده است…و من از رادیو رفتم و تو ماندی….. حالا میثم می گوید تو رفتی…به سلامت دوست من…. ما هم در پی ایت خواهیم آمد همانطور که تو در پی دوستانت رفته ای…یادت همیشه در دلم باقی است…..در هر سفره ای که به نام جدت موسی ابن جعفر مهمان شوم….


هنرلند هنرلند درگذشت تهیه کننده ی پیشکسوت رادیو ،زنده یاد سید امیر کطائیان را به خانواده داغدار او به خصوص فرزندان هنرمندش ، سید امیر و سید یاسر کطائیان تسلیت عرض می نماید. مراسم تشییع پیکر آن فقید سعید فردا صبح جمعه ۱۶تیرماه ازمقابل منزلش درمیدان ۷ تیر خیابان بهار شمالی کوچه وارسته پلاک ۱۲ برگزارمی شود  و در قطعه ۷۳ ردیف ۱۱۵ ارام خواهد گرفت

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

18 + = 23