قطارکجرو جشن پاره جهانی فیلم فجر به سمت سقوط می رود| یادداشتی از جبار آذین

میرکریمی، قطار کجرو جشن پاره جهانی فیلم فجر رابه سمت سقوط می برد!

جبار آذین

درحالی که تبعات و عوارض هجمه هاو انتقاد ها و اعتراض ها به برگزاری و گزینش های جهت دار هیأت های به اصطلاح انتخاب و داوری دورهمی فرمایشی و سفارشی منتسب به جشنواره بین المللی فیلم فجر سابق، همچنان ادامه دارد، مدیران ومتولیان اشتباهی وناتوان سازمان موسوم به سینمایی و منافع داران وسودبران آن، در ادامه ناکجا آبادی که درپیش گرفته اند،نقد ناپذیرانه وبی اعتنا به واکنش های منفی و گسترده اهالی سینما ورسانه به عملکردهای مغایربا اهداف ملی و دستاوردهای فرهنگی و سینمایی آن ها،جاهلانه،لجبازانه و مصرانه، درتدارک برگزاری پاره دیگر این دورهمی اشرافی و بودجه برباده ، باعنوان کاذب جشن پاره(جشنواره) جهانی فیلم فجر هستند.

دراین دوره هم رضا میرکریمی، سینماگری که درکارنامه سینمایی اش، یکی دو فیلم خوب دارد، ولی به جای ادامه فیلمسازی و ارتقای سطح فیلمسازی خود،ترجیح داده، درعوض ساخت پرزحمت فیلم،پای سفره های سینمایی و به ویژه نوع خارجی پسند آن که به خرج بیت المال پهن است، بنشیند و به سهم خود در کنار نامدیران سینما به تخریب سینمای کشور،حیف ومیل پول مردم و خوشمزگی برای دوستان خارجی اش بپردازد،دبیری این دورهمی رابه عهده دارد.

رضا میرکریمی
رضا میرکریمی

او که پیشتر به دلیل گرایش های سیاسی و جناحی و دامن زدن به چالش ها و کشمکش های صنوف سینمایی و آشفتگی های خانه سینما،از جامعه سینمایی کشور نمره منفی گرفته است و همچنین با دبیری دوره قبل، جشن پاره جهانی فیلم فجر راصرفاً در حد یک بزم نمایشی برپاکرد، نشان داده که در عرصه سینما و جشنواره، مدیر و دبیری توانا، کارآمد و مدبر نیست و اگرامروز دبیرجشن پاره ای شده که چنانچه به راستی ازویژگی ها و استانداردهای یک جشنواره بین المللی سینمایی برخورداربود، شاید قابل تأمل می شد، به دلیل توانایی ها و قابلیت ها، امتیازها و شایستگی های لازم یک دبیرکار بلد جشنواره نیست که علت آن،  همسفره بودن با کسانی است که در قالب نامدیران سینمایی ،برای مردم،سینما و فرهنگ و ارزش های جامعه، ارزش قائل نیستند.

درواقع انتخاب او برای دبیری دورهمی جهانی فیلم فجر، بر مبنا و معیارفرهنگی و سینمایی و مدیریتی نبوده که صاحب منصبی او، حاصل نگاه و انتخاب غلط و سیاسی آقایان است.

کاش رضا میرکریمی، همچنان فیلمساز ومحترم باقی می ماند و آبرومندانه فیلم می ساخت و در هدردادن بیت المال و تخریب سینمای ایران سهیم نمی شد. درهرحال ساختارقطار مستعمل این جشن پاره و کجراهه آن، ازاساس مشکل دارد و با راهبری میرکریمی یا غیراو، تنهامی تواندسینما را خاکسترنشین کرده و به سوی دره سقوط کشاند!

ممکن است شما دوست داشته باشید
2 نظرات
  1. محمد می گوید

    مجموعه ای از صفات رو به یه اسم نسبت دادین که تا وقتی تحلیل، نقد و دلیل پشتش نباشه میشه اون اسم رو برداشت جاش هر اسم دیگه ای گذاشت.

  2. علی می گوید

    نوشته آکنده از غرض و تخریب و مشکلات شخصی و … است. نویسنده از شدت مشکلات ذهنی نمی دونسته چه جوری خودش با نوشتن این یادداشت خالی کنه. به نظر می رسه نویسنده از یا دستور گرفته از جناحی است که منافعش در دولت فعلی تامین نمیشه. حداقل نوشتن یک یادداشت استاندارد دادن پیشنهاد و ارائه راهکار است که نویسنده به قدری درگیر نفرت پراکنی بوده که اون رو فراموش کرده.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

61 + = 70