حذف حاتمی کیا از گردونه رقابت:واکنشها به اعلام فهرست نامزدهای سیمرغ بلورین جشنواره فیلم فجر :

اطلاعیه دیشب ستادبرگزاری جشنواره فیلم فجر و اعلام اسامی نامزدهای دریافت سیمرغ بلورین سی وچهارمین دوره این جشنواره واکنشهای متفاوتی را برانگیخته است.

بیشترین واکنشها در مورد عدم حضور نام ابراهیم حاتمی کیا و بادیگارد در بین کاندیداهای دریافت جوایز مهمی مانند بهترین کارردان ،بهترین فیلمنامه وبهترین فیل جشنواره است. تندترین واکنشها را «نسیم آنلاین»  داشته است. سینمائی نویس این سایت در این باره نوشته است:

فهرست عجیب و غریب بالانشینهای نامزدی را که کنار بگذاریم می رسیم به بی توجهی به یکی از شایسته ترین آثار جشنواره امسال یعنی “بادیگارد”.

“بادیگارد” ابراهیم حاتمی کیا یکی از معدود آثار جشنواره امسال بود که تمام و کمال برای مدیوم سینما تولید شده بود و نه فقط نماهای اکشن درست و درجه یکی در دل فیلم گنجانده شده بود که پیام به روز و البته مبتنی بر اوضاع منطقه ای اثر هم کمک می کرد تا این فیلم حداقل در چند رشته اصلی و از جمله بهترین فیلم و بهترین کارگردانی کاندیدا شود.

این وبسایت به طور ضمنی داوران جشنواره را به حمایت از دولت یازدهم درانتخاب آثار متهم کرده است ومی نویسد:

انتشار فهرست اسامی نامزدهای دریافت سیمرغ بهترین آثار رشته های مختلف جشنواره سی و چهارم فیلم فجر بهت و تعجب بسیاری از مخاطبان را موجب شد.

این بهت فقط برآمده از آن نیست که به مانند همه سالهای اخیر برخی از آثار وابسته به جریان سینمای دولتی توانسته اند نامزدیهای پرشماری داشته باشند بلکه ناشی از آن است که برخی از ضعیف ترین آثار جشنواره صدرنشین کمّی نامزدی سیمرغ هستند.(نسیم آنلاین)

شاید این محتوا را نیز دوست داشته باشید

واکنش دیگر را خبرگزاری ایلنا داشته است که چنین نوشته است:

اسامی نامزد‌ها درحالی اعلام شده است که برخلاف پیش‌بینی‌ها و استقبالی که منتقدان و نویسندگان سینمایی و مخاطبان عمومی از فیلم‌ها کرده‌اند؛ فیلم‌هایی همچون بارکد به کارگردانی مصطفی کیایی، سیانور به کارگردانی بهروز شعیبی، نیمه شب اتفاق افتاد به کارگردانی تینا پاکروان، نقطه کور به کارگردانی مهدی گلستانه و وارونگی به کارگردانی بهنام بهزادی در هیچ بخشی نامزد نشده‌اند. همچنین انتظار می‌رفت فیلم‌هایی مانند اژد‌ها وارد می‌شود که با استقبال مخاطبان و منتقدان همراه شده در بخش‌های بیشتری نامزد شود.

یکی از فیلم‌هایی که در بخش بهترین کارگردانی و بهترین فیلم امسال نامزد شده از دید منتقدان و تماشاگران جزو ضعیف‌ترین آثار امسال است.(ایلنا)

این درحالی است که بسیاری از منتقدان از توجه هیئت داوران به آثار فیلمسازان جوان اظهار خوشحالی نموده اند اما درعین حال فیلم بادیگارد به اعتقاد اغلب کسانی که موفق به دیدن آن شده اند حداقل می توانست در بخش فیلمنامه جزء کاندیداهای سیمرغ بلورین جشنواره باشد.

باید دید فرداشب وپس از اعلام نهائی اسامی برگزیدان بخش سودای سیمرغ سی وچهارمین جشنواره فیلم فجر باز هم هیئت داوران این جشنواره شگفتی ساز خواهند شد؟


خبرتکمیلی:شامگاه ۲۱ بهمن ماه، گروه «بادیگارد» در مراسم تقدیر از نامزدهای جشنواره فیلم فجر حضورنیافتند

رییس سازمان سینماییدراین باره گفت: اگر جشنواره بد است و دوستان علاقه ای به حضور در آن را ندارند پس چرا شرکت می کنند؟! اعتراض آنها نشان دهنده این موضوع است که جشنواره برای آنها مهم است، به همین دلیل درخصوص اعتراضات، عادت دارم که قسمت پر لیوان را تماشا می کنم. این نشان دهنده آن است که آنها جشنواره را دوست دارند به همین دلیل به دید مثبت به اعتراضات می نگرم.

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

+ 74 = 75