حضور پر رنگ سینمای ایران در جشنواره کن ۲۰۱۷

در حالی که گفته می شد ایران امسال دو نماینده بیشتر در جشنواره کن نخواهد داشت با اعلام رسمی فیلمهای راه یافته به بخشهای مختلف کن مشخص شد امسال ۵ فیلم از فیلمسازان ایرانی در بخشهای رقابتی و دو فیلم در بخش غیر رقابتی شرکت خواهد داشت.

تیری فرمو، دبیر این دوره از  جشنواره کن، پنجشنبه گذشته، در یک کنفرانس مطبوعاتی در پاریس فیلم‌های انتخاب شده هفتادمین دوره جشنواره جهانی فیلم کن را اعلام کرد.

بر اساس این اعلام، تازه‌ترین فیلم محمد رسول اف با نام «لرد» در بخش نوعی نگاه هفتادمین دوره جشنواره کن پذیرفته شده است. داستان فیلم لرد درباره مردی روستائی است که برای حفظ مزرعه خود با مشکلات ناشی از فساد اداری دست و پنجه نرم می کند.

آناهیتا قزوینی زاده که با فیلم کوتاهش به نام «سوزن» برنده جایزه سینه فونداسیون در جشنواره کن سال ۲۰۱۳ شده بود و بدین ترتیب طبق قوانین این جشنواره حضور اولین فیلم بلندش در یکی از بخش‌های جشنواره کن حتمی بود، با فیلم «آنها» در بخش اکران ویژه حضور خواهد داشت.

فیلم «۲۴ فریم»، اثر نمایش داده نشده عباس کیارستمی هم در بخش ویژه هفتادمین سالگرد جشنواره نمایش خواهد داشت.

شاید این محتوا را نیز دوست داشته باشید

اما در بخش مسابقه فیلم کوتاه فیلمی از ایران با نام «وقت ناهار» ساخته علیرضا قاسمی برای دریافت نخل طلای این بخش با هشت فیلم دیگر که از بین نزدیک به پنج هزار فیلم کوتاه انتخاب شده اند رقابت خواهد کرد.

در بخش سینه فونداسیون که به فیلم‌های کوتاه دانشجویان اختصاص دارد، فیلمی با عنوان «حیوان» ساخته بهمن و بهرام ارک نمایش داده خواهد شد.

از ایران فیلم بلندی در بخش مسابقه پذیرفته نشده، اما هنوز احتمال دارد که در روزهای بعدی فیلمی از ایران جزو دو فیلم هنوز اعلام نشده بخش مسابقه باشد.

جشنواره فیلم کن با فیلم «اشباح اسماعیل» تازه‌ترین ساخته آرنو دپلشن که در بخش خارج از مسابقه شرکت دارد، افتتاح خواهد شد.

هفتادمین دوره جشنواره فیلم کن از ۱۷ تا ۲۸ می ۲۷ اردیبهشت تا هفتم خرداد۱۳۹۶  در فرانسه برگزار خواهد شد.

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

35 + = 43