حمید جاوید و ترانه هایش|قسمت دوم

 حمید جاوید در قسمت قبل ، با ما از شعر سخن گفت . از این  شاعر، ترانه سرا، و نقاش، در مورد سبک شعر و چکونگی آغار سرودن پرسیدیم. در این قسمت،  گفتگو با ایشان را در مورد ترانه ها و تابلو های نقاشی وی ادامه می دهیم.

هنرلند تاکنون با کدامیک از خوانندگان کار کرده اید؟ آیا این همکاری شامل خوانندگان خارج از کشور هم هست؟

حدودا دوسالی بیش نیست که ترانه و ملودی هم مینویسم. بیشترین را برای پسرم داریوش ساختم و تعدادی اجرا شده. برای خوانندگان داخلی هم تعدادی ترانه و ملودی نوشته ام و در حال ساخت موزیک میباشند. بزودی تقدیم مردم هنر دوست کشورم خواهد شد. واضح هست که تا قبل از انتشار، از معرفی معذورم.

هنرلند در زمینه کار ترانه سرایان با خوانندگان خارج از کشور ، چه محدودیت ها و مشکلاتی وجود دارد؟

 البته در ارائه ترانه به هنرمندان هموطنم در خارج از ایران ایراد و اشکالی نمیبینم. جدیدا ۲ ترانه هم عرضه کردم به این عزیزان در غربت که به زودی خواهید شنید.

هنرلند فرزند شما ، داریوش جاوید هم خواننده هستند. آیا این گرایش به هنر در خانواده شما موروثی است؟

فی الواقع این سوالی ست که همیشه از خودم میپرسم. برادرم سعید جاوید نقاش و البته خوشنویس بسیار ماهریست. پسرم داریوش هم خواننده هست. از سمت مادری پدربزرگم خوشنویس ، و از سمت پدری، اقوام نزدیک پدرم شاعر و نویسنده و مدرس علوم دینی بوده اند.فی المثل دکتر علیرضا میرزا محمد نویسنده وشاعر و محقق و اسلام شناس و شیخ عباس میرزامحمد مجتهد و مدرس فقه وفلسفه مدرسه دینی سپهسالار، دائی زاده های پدرم  و عموزاده های پدرم حاج محمد و حاج علی برگجانی معمار و پایه گذار حسینیه ارشاد. (فامیل پدرم سال ۵۴ به مجیدی جاوید تغییر یافته ) شاید این توارث بی تاثیر نبوده.

هنرلند بعضی از تابلوهای نقاشی شما را بطور جداگانه در سایت قرار خواهیم داد. منتها بد نیست کمی در مورد آثار نقاشی خود و سبک آنها هم برایمان بگویید.

مثل اکثر نقاشها بنده نیز مدتها در سبک رئال و طبیعت بی جان کار کردم. و بعد در اکثر سبکها چون سورئالیسم و امپرسیونیسم و کوبیسم نیز دستی بر قلم بردم و آثاری نیز ارائه کردم. اما چند سالیست بیشتر مدرن کار میکنم و انتزاعی. و همچنین بیشتر علاقمند به نقاشی خط دارم و چندین اثر نیز در این راستا دارم که البته وجه تمایز این آثار که با تم “چشم نظر” میباشد . استفاده از رنگهای طبیعی و معدنی مثل خاک فیروزه و لاجورد و اخرا و غیره بعلاوه استفاده از تکنیکهای تکسچر و برجسته و تلفیق آکرولیک و رنگ روغنی میباشد. که به امید خداوند در شرف تکمیل جهت دایر کردن نمایشگاه میباشد.

هنرلند گذران زندگی از راه هنر چگونه است؟ آیا در ایران شما به عنوان یک هنرمند حرفه ای و پرکار، می توانید روی درآمد هنری خود تمرکز کرده و زنذگی را بر پایه این محل درآمد بگذارید؟

گذران زندگی از راه هنر در ایران تقریبا غیر ممکن است. بنده تا ۳ سال پیش چاپخانه دار بودم. الان برای گذران زندگی و آینده فرزندانم در تجارت آزاد فعالیت دارم. در بخش لوازم یدکی تخصصی اتومبیلهای رنو و پژو البته فقط دیسک و صفحه کلاچ و لنت. گاهی به سختی میتوانم برای ایده های هنریم وقتی پیداکنم اما به هر حال عشق اول من در زندگی شعر و هنر هست.

هنرلند سخن آخر آقای حمید جاوید :

حرف بسیار دارم. اما حرف زیادی جائز نیست … بیشتر حرفهام در شعرهام گفته میشه. خیلی مجالی برای شرکت در مجامع و انجمنها ندارم و بیشتر در خلوت خودم هستم . به زندگی پس از مرگ، فقط در مورد هنرمندان معتقدم. امیدوارم بعد از مرگم بین شما زنده باشم.

هنرلند آرزوی عمر با عزت و جاوید برای این هنرمند عزیز و بقیه ی هنرمندان ایرانی داریم.

                                                                                                                                    حمید جاوید

ممکن است شما دوست داشته باشید
2 نظرات
  1. حمید جاوید می گوید

    با سلام و سپاس. … از سایت هنرلند. … که حامی بدون چشم داشت از هنرمندان این خطه هنر پرور (ایران )میباشد و خصوصا سرکار خانم فصاحت که زحمت این مصاحبه را کشیدند. …برای این مجموعه و همه هنرمندان و هنر دوستان میهنم آرزوی موفقیت و خوشبختی و شادکامی دارم

    1. هنرلند می گوید

      هنرلند: برای شما و تمام هنرمندان قدرشناس این آب و خاک موفقیت و بهروزی آرزومندیم

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

6 + 4 =