درحاشیه تقدیر روزنامه مصری از حجاب ایرانی در جشنواره کن

پس از حضور «ترانه علیدوستی» با حجاب اسلامی در روی فرش قرمز و مراسم اختتامیه جشنواره فیلم کن ۲۰۱۶ برخی از مطبوعات بین المللی به تجلیل از این حضور پرداختند . ازجمله روزنامه مصری الوطن که در زیر متن این خبر را خواهید خواند. اما یکی از همراهان سایت هنرلند دریادداشتی که برای تلگرام هنرلند فرستادند از منظر دیگری هم به موضوع پرداخته است که بی ارتباط به مواضع اخیر ترانه علیدوستی در نشست مطبوعاتی اخیر نیست. با ذکر این نکته که نشر این دیدگاه خواننده محترم هنرلند به معنای تایید آن نیست اما نکته ای را مورد اشاره قرار داده است که امروزه متاسفانه در عرصه فرهنگی و هنری کشور در برخی از هنرمندان با آن مواجهیم. هر دو مطلب را در زیر می خوانید.

روزنامه الوطن در گزارشی با عنوان «جلوه ویژه حجاب ایرانی در مراسم اختتامیه جشنواره کن»، ضمن اشاره به موفقیت های فیلم فروشنده، به پوشش ترانه علیدوستی بازیگر و تلاش وی برای حفظ حجاب با روسری مشکی در آیین پایانی جشنواره اشاره کرده است.

* ترانه علیدوستی که تلاش می‌کرد حجاب اسلامی خود را کاملا رعایت کند به زیباترین شکلی در سالن جشنواره درخشید.

* ترانه، لباس مشکی بلندی به تن داشت که رنگ سفید و نقشهای دانتل، جلوه خاصی به آن بخشیده بود. همچنین موهایش را با پوشش مشکی مختصری پوشانده بود و جواهراتی که به تن داشت را جلوه گر می‌ساخت.

* این هنرمند ایرانی تنها هنرمند محجبه حاضر در مراسم اختتامیه جشنواره کن نبود، کتایون شهابی نیز با روسری مشکی که نیمی از موهایش را می‌پوشاند و شنل بلند قرمز، دومین زن محجبه شصت و نهمین جشنواره کن بوده است.


یادداشت ارسالی سرکارخانم دکتر نازنین  اورمزد:

تقدیر بیهوده ای بود به زعم من, کافی است قانونگذاران این اصل را از صورت یک قانون و قاعده مملکتی خارج کنند….تا در آنصورت هر کس , همان بنماید که هست…
تقدیر باید از قانون نانوشته ای میشد که زن ایرانی با داشتن اعتقاد و یا نداشتن باور به این اصل, موظف است برای ادامه حیات کاری و هنری خویش , به گونه ای رفتار کند که دولت متبوعش دیکته می کند ..یک مصری قادر به فهم این مطلب نیست , چون با وجود مراکزی چون الازهر و …همچنان میداند که هر زن مصری که حجاب می کند قاعدتا بدان باور دارد. و هیچکس زن هنرمند مصری را به خاطر داشتن و یا نداشتن حجاب از کار معلق نمی کند.
خودفریبی برای ما کاری بسیار متداول شده است…..
راستی چند درصد از هنرمندان ما به واقع به این اصل باور دارند ؟؟؟
کاش آدم ها را به حال خود وا می گذاشتند و زیبایی اعتقاد و ایمان و باور مردم را اینطور با تزویر و چندگانگی خراب نمی کردند.

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

− 1 = 4