سرزمین هنر و Honarland.ir در نمایشگاه مطبوعات

Honarland.ir  در بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات تهران دوباره گذر اهالی سرزمین هنر شده است. امسال برای دومین سال پیاپی فصلنامه ی سرزمین هنر در نمایشگاه مطبوعات محلی برای دیدار هنرمندان و فرهنگیان گرامی با مردم هنر شناس و فرهنگ دوست کشورمان است بتا در کنار یکدیگر و رو در رو به گفتگو بنشینند.

برنامه های honarland.ir درنمایشگاه هنر

در طول ۸ روز برگزاری  نمایشگاه مجموعه ی سرزمین هنر برنامه های متنوعی تدارک دیده است که در پست بعدی معرفی خواهد شد. بخشی از این برنامه ها در تالارها و کارگاههای نمایشگاه برگزار می شود و بخش دیگری از آن در محل غرفه ی سرزمین هنر وافع در شبستان اصلی راهروی ۵ غرفه ۹۱ اجرا خواهد شد.

شعار امسال نمایشگاه

بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها با شعار «رسانه‌های آزاد، انسجام اجتماعی، پیشرفت ملی»، از امروز رسما کار خود را آغاز کرد تا اهالی رسانه‌ تا هفت روز دیگر فرصت داشته باشند، ضمن تعامل با مخاطبانشان، به معرفی خود و البته دیگران بپردازند.به گزارش ایسنا، افتتاح رسمی نمایشگاه مطبوعات امسال با حضور اسحاق جهانگیری، معاون اول رییس جمهور همراه بود. سال گذشته حجت الاسلام روحانی در مراسم افتتاح رسمی حضور داشت.

معاون اول رییس جمهور گفت: به عنوان مسؤول بخش اجرایی کشور مراتب سپاس و تشکر دولت و شخص آقای رییس جمهور را از یکایک اصحاب رسانه که تلاش می کنند فضا را برای توسعه و پیشرفت کشور مهیا کنند صمیمانه اعلام می کنم. همچنین هم از دولتمردان و هم از شهروندان عزیز دعوت می کنم که در این یک هفته در این میدان گفت وگو حضور یابند و در جریان مسائل قرار بگیرند و تلاش کنند که فضا را برای گفت وگو مهیاتر نمایند.

شاید این محتوا را نیز دوست داشته باشید

جهانگیری با تاکید بر اینکه همه وظیفه داریم که جایگاه و نقش مطبوعات و رسانه را در اندازه واقعی خود بشناسیم، اظهار کرد: همه وظیفه داریم که حس همدلی و هم نظری با رسانه ها ایجاد کنیم گرچه گاهی اوقات ممکن است یک رسانه طوری رفتار کند که ما نپسندیم اما ما نباید از رسانه دوری کنیم و یا خدای نکرده به رسانه هراسی روی آوریم.

وزیر جدید فرهنگ  و ارشاد اسلامی در نمایشگاه

نمایشگاه بیست و سوم، از نخستین اتفاقات فرهنگی در دوره وزارت سید عباس صالحی محسوب می‌شود. او که به تازگی در مسند وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار گرفته، در سخنانی رسانه را رکن سوم امنیت ملی خواند و در بخشی از صحبت‌هایش تصریح کرد: «جامعه‌ای که خبرهای دقیقش را از بیرون از مرزهای کشورش مطالعه می‌کند، ناامن است. جامعه‌ای که برای دقت و صحت خبر، نتواند به رسانه خود تکیه کند، ناامن است. اینجاست که بنیه ملی رسانه باید به طور جدی مورد تقویت و حمایت قرار بگیرد.»

افتتاحیه نمایشکاه مطبوعات 96

اما سید عباس صالحی، وزیر ارشاد در مراسم افتتاحیه بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها در بدو امر مطالبی را درباره عملکرد و رویکرد دولت یازدهم در قبال رسانه‌ها و آزادی بیان، مطرح کرد.

او گفت: دولت یازدهم در حوزه رسانه و مطبوعات گام‌هایی را برداشت؛ البته نه در خور اصحاب رسانه بلکه در حد توان خود. در دولت یازدهم در حوزه توسعه مطبوعات اتفاقات قابل توجهی پدید آمد؛ یکی از آن‌ها اینکه پس از انقلاب از ۱۵ هزار مجوزی که صادر شد، ۵۶ درصد آن در همین دولت بود.

وی در ادامه سخنان یادآور شد: نگاه دولت یازدهم به توسعه رسانه و فضای بازتر برای تحقق عرضه افکار و اندیشه در ارقام قابل مشاهده است. در این ارقام، سهم جنسیتی افزایش قابل توجهی دارد؛ به نوعی که مدیران مسؤول زن در آغاز دولت یازدهم هفت درصد و در پایان ۱۳ درصد بود. همچنین حوزه رسانه‌های برخط و سایت‌ها از ۲۰۰ عدد به حدود ۲۸۰۰ عدد رسید و همچنین شاخص‌های دیگری که از توسعه کمی مطبوعات و پایبندی دولت یازدهم برای گشایش فضای آزادی فکر و اندیشه نشان دارد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

52 − = 42