سنتور به گویش صبا

هوا بسیارگرم بود به سختی توانستم ازمیان جمعیت عبورکنم اما شوق روایتی دیگر ازگویش صبا من را پیش می راند.
مصمم بودم خودم رابه غرفه ای برسانم که از ابوالحسن صبا روایتی جدیدبه قلم اسماعیل تهرانی به چاپ رسانده است .
درغرفه راهروی ۲ سالن ۳ غرفه ۱۷ درتارک آن غرفه کتابی خودنمایی می کرد و نامی زیبا برروی آن می درخشید سنتور:(به گویش صبا) اثر اسماعیل تهرانی.
برایم بسیار هیجان انگیز بود که پس از قریب به چهل سال از در گذشت جاودانه مرد موسیقی ایران زمین در عصرحاضر ،کتاب جدیدی درباره ی نوازندگی استاد صبا به رشته ی تحریر در آمده است و این بار نویسنده کسی نسیت جزاسماعیل تهرانی . او فارغ التحصیل هنرستان موسیقی ملی در رشته ساز سنتور، و فارغ التحصیل رشته آهنگسازی در دانشکده هنرهای زیبا دانشگاه تهران است و در محضر اساتید پروفسور کریستین دیوید و علیرضا مشایخی شاگردی کرده است.
اسماعیل تهرانی همچنین ردیف موسیقی ایرانی را زیر نظر استاد نورعلی خان برومند فراگرفته و برای ادامه تحصیل در رشته آهنگسازی عازم آکادمی وین (اتریش) و سپس ایالات متحده امریکا شدند.
در سال ۸۰-۱۳۷۹ به ایران آمده و آثاری را از قبیل تصنیف قطعات کوتاه و بلند در غالب موسیقی ایرانی و کلاسیک برای ارکستر سمفونیک، قطعات مختلف در چهارچوب موسیقی ایران (برای ارکسترهای بزرگ و کوچک)، موسیقی فیلم و داستان و قصه های کودکان و…. را به نگارش درآورد .

آقای احمدرضا صالحی از انتشارات معین که اخیرا در نمایشگاه کتاب شهر آفتاب برای اولین بار این کتاب (سنتوربه گویش صبا)را به بازار آورده است درباره ی این کتاب گفت :
استاد اسماعیل تهرانی پس از سالها زندگی در امریکا ثصمیم به نگارش کتاب ارزشمند سنتوربه گویش صبا دست زده و آن را برای انتشار در اختیار ما قرار داده اند این کتاب درقطعه های بیات ترک و شور می باشد.

نام کتاب :سنتوربه گویش صبا
نویسنده:اسماعیل تهرانی
چاپ اول ۱۳۹۵
قیمت:۳۵۰۰۰تومان
تخفیف نمایشگاه:۲۰تا۲۵%

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

54 − 53 =